یزدفردا " تقوایی: هتل لاله يزد فروخته نشده بلكه از يك معاونت به صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی براي نگهداري بهتر از اين هتل، منتقل شده است.
خبرگزاري ميراث فرهنگي_ گردشگري_ مسئوليت نگهداري هتل لاله يزد از شركت توسعه گردشگري به صندوق حفظ و احيا سپرده شد. درحال حاضر اين هتل براي سه سال به بخش خصوصي اجاره داده شده است.
اصغر پرهيزگار، مدير فعلي صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به خبرنگار CHN گفت:«‌ هتل لاله يزد فروخته نشده، بلكه از يك معاونت به صندوق حفظ و احيا براي نگهداري بهتر از اين هتل، منتقل شده است.»
وي افزود:« اين هتل به شركتي كه قبلا هتل مشير يزد را هم داشته است، براي مدت سه سال اجاره داده شد. اين موضوع همخوان با بحث واگذاري هتلهاي لاله به بخش خصوصي نيست. بلكه به دلايل درون سازماني اين انتقال صورت گرفته است. سازمان ميراث فرهنگي تصميم گرفته است كه يك هتل سنتي را در يزد به صندوق حفظ و احيا كه متولي حفظ بناهاي تاريخي است، منتقل كند تا به صورت كارشناسي از آن نگهداري شود.»
طباطبايي، مدير هتل لاله يزد هم به خبرنگار CHN گفت:« مالكيت هتل لاله از معاونت توسعه گردشگري به صندوق حفظ و احيا منتقل شده است.»
وي كه درحال حاضر اين هتل را در دست اجاره دارد بيان كرد:« ما به عنوان بخش خصوصي اين هتل را اجاره كرديم و مي‌خواهيم كه درجهت افزايش كيفيت قدم برداريم.»
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا